Sınav kaygısı nasıl yenilir?

18 Mayıs 2018 / Cuma
7 ay önce paylaşıldı

SINAV KAYGISI NASIL YENİLİR?

Sınav kaygısı, birçok öğrencinin karşı karşıya kaldığı bir durumdur. Sınav kaygısını azaltmanın en etkili yolu ise sınav öncesi bilgi eksikliğini asgariye indirgemek ve konulara olabildiğince hakim olmaktır. Sınava kısa bir süre kala işlenen tüm konuların tekrarını bir anda yapmak bu kaygıyı artıracaktır. Sınav öncesinde sistemli bir şekilde tekrar yapmak, kaygının azaltılmasında önemli bir etkendir.  

Sınav stresini nasıl yenersiniz?

Gevşeme egzersizleri hem bedeni hem zihni çalıştırıyor.  Gevşeme egzersizleri ile sınav kaygısını üzerinizden atabilirsiniz. Gevşemenin iki temel anahtarı bulunuyor. Birisi doğru nefes alıp verme, diğeri kasları iyice gevşetebilme.

Kontrol sizde

Havayı burundan soluyup, ağızdan verilen sakin, ritmik bir nefes olan diyafram nefesinde, nefes alma ve verme süresinin eşit olması gerekiyor. Diyafram nefesinde alınan nefes ciğerlerimizin tümünü dolduracağından göğüs yerine karın inip çıkıyor.  

Zihin uyanık ama dingin

Dikkatinizi egzersiz sırasında yapılması gerekenlere ve nefes alıp vermeye yönelttiğinizde, gevşeme kendiliğinden gerçekleşecek.